2025 LGS sonuçları açıklandı. Türkiye genelinde 719 öğrenci tüm soruları doğru cevaplayarak tam puan almayı başardı. Ancak bu başarıda Düzce'nin katkısı sadece 1 öğrenci ile sınırlı kaldı ve o öğrenci de özel bir okuldan çıktı. Tüm iller, tam puan alan öğrencilerini gururla açıklarken, Düzce maalesef bu süreçte boynu bükük kaldı.

DMHA DÜZCE-Deprem bölgesi illeri bile Türkiye’nin eğitim başarısına önemli katkılar sunarken, Düzce’nin performansının Türkiye ortalamasının gerisinde kalması dikkat çekti. Bolu, Zonguldak, Osmaniye, Muş, Batman, Karabük, Yalova, Çorum, Mardin, Yozgat, Niğde gibi iller tam puan alan öğrencilerini gururla sergilerken, Düzce bu listeye adını yazdıramadı.Bu tablo, Düzce’nin eğitimde gerileme sürecine girdiğini ortaya koyuyor. 2023 yılında Türkiye genelinde 562 tam puan yapan öğrenci varken, Düzce’den 5 öğrenci bu başarıyı elde etmişti. Ancak 2025’te ülke genelinde tam puan yapan öğrenci sayısı artmasına rağmen, Düzce sadece 1 tam puanlı öğrenci çıkarabildi.

Devlet Okulları Neden Geriye Düşüyor?

Eğitim uzmanları, Düzce’deki devlet okullarının gerilemesinin temel nedenleri arasında, ölçme-değerlendirme sistemlerinin yeterince etkin ve sistematik şekilde yürütülememesini gösteriyor. Pek çok ilde Milli Eğitim Müdürlükleri sınavlara hazırlık komisyonları kurarak yıl boyunca:

  • Ortak kazanım değerlendirme sınavları düzenliyor,

  • Sınav sonuçlarını detaylı şekilde analiz ediyor,

  • Öğretmenlerle eksik konular üzerine toplantılar yapıyor,

  • Hem küçük hem büyük gruplarla birebir destek sağlıyor.

Ancak Düzce’de son yıllarda bu tür kapsamlı ve sistemli hazırlık süreçlerinin eksikliği ciddi biçimde hissediliyor. Eğitim yönetiminde yaşanan aksaklıklar ve yetersizlikler, öğrencilerin performansına doğrudan yansıyor.

Yetkililerden konuya ilişkin henüz tatmin edici bir açıklama gelmezken, öğrenci velileri ve eğitim camiasındaki rahatsızlık giderek büyüyor. Düzce’de eğitim kalitesinin artırılması için acil ve etkili adımlar atılması gerektiği konusunda görüş birliği oluşmuş durumda.